Forum www.astarothwow.fora.pl
Forum Gildi Astaroth - Server Hellground
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

GRUUL'S LAIR (T4)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.astarothwow.fora.pl Strona Główna -> Strefa PvE / TAKTYKI T4/T5/T6 / GRUUL'S LAIR (T4)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Persky
Administrator



Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie

PostWysłany: Pon 9:54, 11 Lis 2013    Temat postu: GRUUL'S LAIR (T4)

High King Maulgar-----------------------------------------------

Ataki i zdolności:

- Zadaje podstawowe obrażenia 4k w płyty z crushing nawet do 12k
- Arcing Smash, 5000~12000 dmg w tanka
- Mighty Blow, 6000~11000 dmg w tanka
- Whirlwind, 7000 damage w tanka
- Przy 50% życia, zaczyna losowo szarżować w rajd


Addy przy bossie:

Krosh Firehand (Mage)
- Castuje Spell Shielda, który redukuje obrażenia z castów o 75% przez 30sek. Może być zdejmowany przez czar Spellsteal od Maga
- Krosh castuje Blast Wave’a który zadaje 6k dmg w promieniu 10y
- Krosh jest odporny na debuff Curse of Tongues (CoT)
- Czar Greater Fireball ignoruje fire resisty ze sprzętu, totemu oraz spell reflection.
- Kluczowe statsy do walki z tym addem to stamina

Add jest tankowany przez Maga, który wykrada mu Spell Shielda. Mag powinien mieć maksymalny hit rating (+16%) aby zminimalizować szansę na zresistowanie rzucanego Spellsteal’a (odpowiednio ułożone talenty Maga). Jeżeli mag nie wykradnie Spell Shielda to może dostać z Fireball za 8,5-9,5k dmg. Można zredukować otrzymywany damage używając Fire Warda, który absorbuje obrażenia o około 1,2k dmg. Tankujący mag powinien mieć odpowiednio przygotowany gear, w którym ma 10k HP lub więcej.

Olm the Summoner (Warlock)

- Rzuca ciężkiego shadow DOT’a który nie może być usuwany a może się stakować
- Summonuje Wild Fel Stalkers
- Castuje Death Coil, który wykrada życie
- Uderza z melee (za 5k?)

Add musi być tankowany przez swoje demony. Warlock powinien przejąć kontrolę nad demonem i w ten sposób tankować adda. Summoner powinien być tankowany przez 2 Felhoundy lub 1 Felhounda i dodatkowo tanka z rajdu. Wszystkie inne Felhoundy muszą być zbanishowane lub przejęte przez innych warlocków.

Kiggler the Crazed (Shaman)

- Castuje: hex (?), lighting bolt
- Arcane Blast – zadaje 2,5dmg w promieniu 10y. Rzuca go dość nieregularnie więc można go bić cały czas z melee
- Arcane shock – rzuca na w osobę w rajdzie, która ma największe aggro
- Bije z melee za 6k

Add jest tankowany przez klasę ranged DPS (Hunter), z racji tego, że używa głównie lighting bolt i arcane shocka. Oba te casty zadają stosunkowo niewielkie obrażenia, które spokojnie wyleczy 1 medyk.Kiggler musi być tankowany przez 2-ch ranged DPS ponieważ add potrafi spolimorfować swój główny cel (druid moonkin jest na to odporny). Kiggler potrafi odrzucić graczy stojących wybranym przez niego punkcie (point-blank), zadając obrażenia i redukując im aggro.
Adda powinno się tankować z dala od Krosh’a aby przypadkowo nikt z odrzuconych nie wpadł w BlastWave. Nature ressist ułatwia walkę z tym addem (poty, gear, aspekt of nature).

Blindeye the Seer (Priest)

- PowerWord: Shield
- Prayer of Mending – leczy siebie gdy jest bity i przekazuje heala na inne moby
- Melee – 2k dmg, tank dostaje po 800-900

Jest to typowy healer. Po wrzuceniu PowerWord: Shield castuje Prayer of Mending 10sek, który odnawia mu 100% życia. Dlatego też DPS musi w ciągu tych 10sek zniszczyć tarczę i należy przerwać Prayer of Mending. Rogue mogą stunować tego adda za pomocą Kidney Shot.. Na ogół jest tankowany przez DPS Warriora / Feral Druida. Hunter, który ma specjalizację marksmanship może używać Silencing Shot, który przebija się przez Shielda Priesta. Rogue / Warrior przerywają casty adda.


Taktyka: TEORIA

Reset trashu ma 1h cooldown. Kluczem do walki jest odpowieni pul. Każdy przed rozpoczęciem eventu musi stać na odpowiedniej pozycji. Typowa kolejność zabijania addów jest następująca: Priest, Warlock, Mage, Shaman i boss.

Na Priesta i Warlocka idzie cały DPS, natomiast na Maga i Shamana tylko ranged DPS.
Przed rozpoczęciem eventu osoby ustawiają się na wyznaczone pozycje.

Krosh jest odciągany przez Maga, który powinien go tak ustawić aby ten stał na środku sali ze względu na AOE 10y, które rzuca. Mag sam musi się wycofać pod prawą część jaskini.

High King Maulgar jest pulowany przez huntera Miss Directem na MT. MT ustawia go w wyznaczonym miejscu i tam trzyma go do końca walki. Podczas walki z bossem MT i OT muszą być jako pierwsi na liście aggro.

Kiggler the crazed jest tankowany przez 2-ch Hunterów lub dwóch warlocków. Alternatywą jest druid w formie moonkin, który jest odporny na polimorfie. Nature ress jest niezbędny dla osoby tankującej, tank musi stać jak najdalej od adda, aby nie dostawać obrażeń od Arcane Blasta.

Blindeye the Seer jest odciągany na bok za wystającą skałe w kierunku jaskini z Grulem. Cały DPS skupia się na nim aby go jak najszybciej zabić.

Olm the Summoner tankowany jest przez warlocka, który przejmuje demony przywoływane przez adda i tanka z rajdu (ew. 2-ch warlocków). Add nie robi żadnego AOE więc można go ustawić blisko adda-priesta, co później pomoże w przejściu na tego adda z DPSem.

Po zabiciu Priesta Blindeye melee DPS idzie na Olm the Summoner’a natomiast Ranged DPS koncentruje się na Krosh’u. Na końcu cały DPS melee / ranged siada na Kigglerze.

Taktyka: PRAKTYKA tak jak to NASZA GILDIA BIJE

1. Zaczynamy od Tanków którzy, wbijają agro na wyznaczonych bossach
rozstawiając je tak jak jest to pokazane poniżej na Mapie

2. Zaczyna zawsze TANK PALLADIN, (na bańce) który bierze na siebie wszystkich, ale nabija aggro tylko dla Blindeye the Seer (Priest) NR 1,
- reszta TANKÓW W TYM MAGE zbieraja zaagrowane swoje bossy i je odciagają na wyznaczone miejsca na mapie.

- ważne jest w przypadku TANK PALLADINÓW aby przy przejmowaniu bossów nie używali skilli taczy, consecration i wszystkich czarów obszarowych, ponieważ nabijaja agroo wszystkim bossom które są w poblizu uniemożliwiając tym samym przejecie innym tankom swoich bossów
- zaleca się przejmować je przez użycie SoR, trinket na podniesienie BSD, i jugment to powinno wystarczyć do przejęcia DANEGO bossa
- po odciagnieciu nabijajcie agro jak chcecie dowoli

- TANK MAGE tankuje ADDA MAGA, wykrada mu Spell Shielda. Mag powinien mieć maksymalny hit rating (+16%) aby zminimalizować szansę na zresistowanie rzucanego Spellsteal’a (odpowiednio ułożone talenty Maga). Jeżeli mag nie wykradnie Spell Shielda to może dostać z Fireball za 8,5-9,5k dmg. Można zredukować otrzymywany damage używając Fire Warda, który absorbuje obrażenia o około 1,2k dmg. Tankujący mag powinien mieć odpowiednio przygotowany gear, w którym ma 10k HP lub więcej. .

3. HEAL od TANKA zbierającego na bańce, na początku -> powinien poczekać chwile ale nie długo z healem, musi kontrolowac tanka hp, i agro aby nie przebił

4. DPS -> zaczyna bić dopiero wtedy jak wszyscy TANKOWIE przejmą swoich Bossów i je rozstawią DOPIERO WTEDY ZACZYNA DPS BIC

W KOLEJNOSCI JAK NA OBRAZKU PONIŻEJ 1(czaszka)->2(X)->3(kwadrat)->4(księzyc)->5(stringi)

Walka z bosem jest podzielona na:

I faza

Po zabiciu 4 addów, musi być regen many (medycy) zanim przystąpi się do walki z bosem. Niektórzy medycy przechodzą na caster-DPS. High King bije dośc mocno nawet po 12k dmg, dlatego zalecane jest trzymanie na bossie buffów typu: Demoralizing shout lub Curse of Weakness. Melee DPS nie podchodzi do bossa aż do momentu dopóki ten nie zrobi whirlwind’a. Cooldown na whirlwinda wynosi około 25-35sek i przed nim melee DPS musi się odsunąć od bossa.

II faza


Przy 50% życia High King wchodzi w II fazę. Boss dostaje enrage, wyrzuca mackę z ręki i zmniejsza swój melee damage, to pozwala OT przeżyć kilka sekund bez heala po tauncie. W tej fazie boss szarżuje w losową osobę w rajdzie. Dodatkowo rzuca Intimidating Shout, który stunuje MT na 4 sek i fear’uje wszystkie osoby dookoła niego. OT musi stać poza zasięgiem Imidiating shout boss’a (podbiec Interceptem) i użyć na nim taunta. MT po stunie przejmuje bossa na siebie, a OT wycofuje się na bezpieczną odległość. Należy bardzo uważać na whirlwinda bossa gdyż ten zadaje dużo obrażeń. Boss może odpalić whirlwinda zaraz po szarży w rajd.

ROZSTAWIENIE I KOLEJNOSC BICIA

[link widoczny dla zalogowanych]

START DPS

[link widoczny dla zalogowanych]

Gruul The Dragonkiller-------------------------------------------

UMIEJETNOSCI

* Growth: buff który zwiększa zadawany dmg o 15% rzucany jest co 30 sekund, powiększa Gruula o 10%. Stackuje się do 30 razy. Przy 10 zaczynają się niezłe bomby od Gruula.
* Hartful Strike: Raz na jakiś czas uderza gracza na drugim miejscu na liście agro (tylko w melle). Atakowany gracz (OT) musi łagodzić obrażenia (shield block). Atak zadaje od 12k-13k dmg. Jeżeli w zasięgu melle nie ma innego gracza, Gruul zaatakuje MT.
* Reverberation: raz na jakiś czas ucisza (silence) AOE graczy z rajdu
* Cave In: spadające kamienie z sufitu, AOE które zadaje ~ 3k obrażeń co 3 sekundy
* Ground Slam: odrzucenie (knockback). Zaraz po tym następuje Gronn Lord's Grasp.
* Gronn Lord's Grasp: Stackujący się debuff który następuje zaraz po Ground Slam. Zmniejsza prędkość poruszania się o 20%. Stackuje się do 5 razy, później następuje ogłuszenie (stoned). Gracze powinni zachować odstęp pomiędzy sobą aby uniknąć efektu łamiania (shatter).Rogue mogą uniknąć Gronn Lords Grasp używając Cloak of Shadow
* Stoned: ogłuszenie (stun).
*WAŻNE Shatter: Po ogłuszeniu (stoned) graczy, Gruul użyje Shatter. Shatter skacze z gracza na gracza zadając dmg proporcjonalny do odległości pomiędzy nimi (czym bliżej gracze stoją, tym mocniej oberwą). Jeżeli wszyscy stoją w grupie, dmg osiągnie około 9k. Obrażenia zmniejszają się wraz z odległością pomiędzy graczami. Gracze którzy stoją w odległości 20y+ nie dostaną dmg w ogóle.


Taktyka
[link widoczny dla zalogowanych] <-KLIK

- Rozmieść się tak jak przedstawia to obrazek, w pobliżu nie moze stać nikt obok Ciebie

- Zapamiętać dokładnie miejsce które zająłeś na początku raidu w jaskini

- Poruszaj sie do gruula w lini prostej od swojego miejsca

- Gdy podczas bicia gruula nagle odrzuci Cię, dostaniesz zwolnienie w tym momencie przestań go bic i uciekaj do swojego miejsca tam gdzie na poczatku, w pobliżu Ciebie ma nie być nikogo

- Uwaga podczas bicia nie stać zbytnio na środku jaskini ponieważ tam leca kamienie zadając obrażenia


Gracze mają 10 minut na rozprawienie się z Gruulem (3.2mln HP), w przeciwnym razie Gruul ze stackujący się Growthem one-shotuje tanków. Zalecany jest rajd z jak najwyższą staminą i dpsem. Gruul nie ma żadnych magicznych ataków, więc zaleca się używanie Amplify Magic (zwiększa skuteczność leczenia na celu jak również jego podatność na ataki magiczne).

Uwaga: Na początku walki każdy musi wejść do jaskini zaraz za MT, ponieważ drzwi od jaskini się zamykają i każdy kto zostanie po ich drugiej stronie będzie wyłączony z walki.

Jeżeli Paladyn w rajdzie posiada Improved Concentration Aura (czas trwania Silencea zostaje zmniejszony), zaleca się ustawienie go w szeregu z medykami. Zmniejszenie czasu trwania Silencea może uratować rajd w sytuacji gdy Grull używa Reverberation (AOE Silence) mając już wiele stacków Growtha na sobie (hoty na MT mogą już nie wystarczyć).

W związku z tym, że Cave In (spadające kamienie) generują atak fizyczny, OT powinien w miarę możliwości ustawiać się pod nimi w celu nabicia ragea i utrzymania się na 2 miejscu na liście aggro, oczywiście musi to robić z głową i rozsądkiem. Dodatkowo może zabrać poty dające Ragea.

Uwaga: Po 16+ stacku Growtha, jeden Hurtful Strike może zabić OT.

Jeżeli w grupie jest 3 tanków, zaleca się przypisanie im następujących zadań. MT tankujący Gruula, OT przyjmujący na klatę Hurtful Strike i drugi OT który błyskawicznie wypełnia pustkę jaką zostawi po sobie śmierć jednego z tanków. Drugi OT ma jeszcze jedno ważne zadanie podczas gry Gruul rzuci Reverberation (masowy Silence), przejmuje on na chwilę rolę MT aby ten nie zginął podczas chwilowego braku leczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.astarothwow.fora.pl Strona Główna -> Strefa PvE / TAKTYKI T4/T5/T6 / GRUUL'S LAIR (T4) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin